Dlaczego VW boi się Skody?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Richi
    Classic
    • 2010
    • 9

    Dlaczego VW boi się Skody?

    Czy felgi oryginalne z Golfa 7Jx17 5x112 ET 54 będą pasowały do O2 FL 1.9 BXE, chodzi głównie o ET ?
  • arccuss
    Rider
    Moderatorr
    • 2009
    • 397
    • Octavia II (1Z3)
    • BZB 1.8 TSI 160 KM

    #2
    Dlaczego VW boi się Skody?

    Dlaczego VW boi się Skody?

    Autor informacji: Paweł Rygas
    Piątek, 15 października (13:32)

    "Chociaż od czasu, gdy Skoda stała się częścią koncernu Volkswagena minęło już dziewiętnaście lat, wśród polskich użytkowników innych marek wciąż spotkać się można z opinią, że Czesi wytwarzają jedynie "substytuty" samochodów.
    Tego typu teorie głoszą najczęściej osoby, które w nowej skodzie siedziały ostatnio, gdy rzecznikiem rządu był Jerzy Urban, lub takie, które o własnych czterech kółkach rozmyślają na lekcjach chemii w gimnazjum.
    Czeski producent w czasie niecałych dwóch dekad przeszedł metamorfozę, jaka nie udała się do tej pory żadnej innej firmie. Na wielu rynkach - również i w Polce - samochody z Mlada Boleslav okupują pierwsze miejsca motoryzacyjnych bestsellerów - klienci cenią sobie sprawdzoną technikę, niezłe wyposażenie i rozsądne podejście do kwestii ceny. W efekcie wrzesień okazał się rekordowym pod względem poziomu sprzedaży miesiącem w historii czeskiej marki. Do klientów trafiło 75 790 samochodów.
    Chociaż dla wielu naszych czytelników może się to wydawać niewiarygodne, w zaledwie 19 lat czeski producent osiągnął wyniki sprzedaży, który dają poważne powody do niepokoju marce Volkswagen. Nowe skody często wygrywają bowiem rywalizację o klientów z polo, golfem czy passatem, co zaczyna poważnie martwić zarząd firmy z Wolfsburga.

    Nie widać różnicy? To po co przepłacać


    Pierwszym prztyczkiem wymierzonym w czeską markę wydawała się być zmiana konserwatywnej stylistyki nowych modeli Skody. Czesi odeszli od zachowawczych kształtów - nowa fabia i superb wzbudziły sporo kontrowersji. Okazuje się jednak, że nową urodę zaakceptowało wielu klientów.
    O tym, że niemiecki koncern zaczyna trawić rak kanibalizmu, przekonują wyniki sprzedaży. Chociaż najlepiej sprzedającym się kompaktem bezsprzecznie pozostaje golf, to jednak właśnie dealerzy Skody najwięcej zarobili na słynnych niemieckich premiach wrakowych (fabia wyprzedziła w wynikach sprzedaży polo). Dla Volkswagena sytuacja jest o tyle niepokojąca, że rozegrała się niejako "na własnym podwórku". Dowodzi to, że Niemcy zaczęli stosować się do znanego reklamowego sloganu - "jeśli nie widać różnicy - po co przepłacać?".
    Wygląda na to, że strategia budowania w oparciu o tę samą platformę podłogową, z wykorzystaniem tych samych zespołów napędowych, kilku nieco różniących się od siebie modeli Audi, Seata, Skody i Volkswagena zaczyna działać na niekorzyść niemieckich producentów. Skoda, której samochody są wyraźnie tańsze niż volkswageny, zaczyna przejmować klientów marki z Wolfsburga.
    Prawdę mówiąc, nie ma się czemu dziwić, bowiem różnice w cenach porównywalnych modeli (z porównywalnym pakietem wyposażenia) obu producentów są znaczne. Dla przykładu różnica między superbem a passatem wynosi aż 2,500 euro na korzyść tego pierwszego, a nowa fabia kosztuje aż o 1650 euro mniej niż polo. Okazuje się wiec, że nawet w tak bogatym - a co za tym idzie snobistycznym - społeczeństwie jak niemieckie, coraz mniej ludzi decyduje się na konkretny model z uwagi na znaczek na masce.

    Utrącić Skodę

    Niemcy w pocie czoła pracują więc nad tym, by pokazać Czechom ich miejsce w szeregu. Działaniem, które "zachęcić" ma klientów do częstszego odwiedzania salonów Volkswagena jest rozpoczynające się właśnie... "cięcie" wyposażenia poszczególnych modeli skód.
    Przykładowo - z oferty zniknie np. bardzo popularna wśród klientów półautomatyczna klimatyzacja climatic. W modelu superb, słynną, chowaną w drzwiach, parasolkę dostaniemy już tylko za dopłatą, a w najszybszej odmianie fabii - modelu RS - nie będzie możliwości zamówienia ksenonowych reflektorów (mimo że należały do standardowego wyposażenia poprzedniej generacji modelu!).
    Z tego samego względu pod maskę superba nie trafi żaden TDI o sześciu cylindrach. Niemieccy analitycy uznali bowiem, że taki zabieg mógłby poważnie osłabić pozycję audi A6 - auta droższego od skody o co najmniej 20 procent!
    Na podstawie wnikliwych badań rynku, naukowcy z uniwersytetu w Essen obliczyli, że w wyniku kanibalizmu, czyli przechodzenia klientów Volkswagena do tańszych marek koncernu - Skody i Seata - niemiecka firma traci każdego roku 500 mln euro.

    Dealerzy Skody nie kryją oburzenia nową strategią koncernu i ostrzegają, że cięcia wyposażenia na pewno odbiją się na poziomie zadowolenia klientów czeskiej marki."

    Pełny artykuł na stronie Interia.pl
    Perfect Service by DGW

    Komentarz

    • Octan
      Rider
      • 2006
      • 653

      #3
      Najgłupszym posunięciem volkswagena było wprowadzenie do produkcji phaetona, który był konkurentem audi a8

      Komentarz

      • keneida
        Rider
        • 2010
        • 316

        #4
        ludzie zaczną kupować inne firmy. Np KIA i wtedy i Skoda i VW straci
        Wrocławskie spoty

        Komentarz

        • filipT
          Rider
          • 2010
          • 554

          #5
          Octan, raczej miał być i nic z tego nie wyszło
          Mój Szkodnik

          Komentarz

          • Octan
            Rider
            • 2006
            • 653

            #6
            Zamieszczone przez filipT
            Octan, raczej miał być i nic z tego nie wyszło
            Zgadza się. Ten samochód nie zrobił kariery, ale jest świetną ilustracją tezy że decyzje volkswagena nie zawsze są do końca przemyślane.

            Komentarz

            • Skfarek
              RS
              • 2010
              • 4795
              • Octavia I (1U2)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Z tego co wiem to Phaeton po lifcie dalej jest w ofercie, nie wiem czy akurat na naszym rynku ale jest. Kolejna porażka VAG to Altea z brzydkim kuprem zwana Toledo :diabelski_usmiech

              Dla mnie to trochę dziwne, najpierw ktoś w VAGu pozwolił by do Skody ładować te "luksusowe" elementy a potem jak się dobrze zaczęło sprzedawać (o rany, jak to się wogóle mogło stać :P ) to trzeba temat ukrócić. Trochę się chyba sami w swojej polityce pogubili :szeroki_usmiech

              A z trochę innej beczki ale w temacie: najlepszym dowcipem jest to że otwierając maskę w "sportowej" (tak przecież pozycjonowana jest marka Seata w VAGu) Ibizie na pokrywie silnika 1.4 znajdujemy niczym nie osłonięty znaczek Skody :diabelski_usmiech
              Teraz to już w ogóle nie będzie przystawać skoro Skoda ma być jeszcze bardziej plebejska, i co zrobią Ci biedacy opisani w pierwszym akapicie co uważają Skode za substytut samochodu :wink:
              Tak dla przypomnienia to przydałoby się im przypomnieć że "sportowy" Seat przed VW klepał marne klony starych Fiatów :P
              Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
              6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
              Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

              Komentarz

              • voltar
                L&K
                • 2009
                • 1107
                • Octavia II (1Z3)
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Zamieszczone przez Skfarek
                pokrywie silnika 1.4 znajdujemy niczym nie osłonięty znaczek Skody
                Tak sie zastanawiam czy Seat ma wogóle jakies tradycje sportowe ?
                Kiedy szef VW zastanawial sie o ewentualnym wejsciu do F1 z silnikami TSI to mowil ze decyzja pod ktora marka koncernu nie zostala jeszcze podjeta. Rozwazali Porsche, Audi , VW i chyba Seata. Skody wogole nie wzieli pod uwage ... a to Seat powiniem miec na klapie znaczek : Powered by Skoda Motorsport


                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                Komentarz

                • Skfarek
                  RS
                  • 2010
                  • 4795
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  voltar, Seat w sporcie miał Ibizę, Cordobę i obecnie Leona ale to wszystko już modele z czasów VW. A wcześniej nie bardzo cokolwiek kojarzę.
                  Za to w Skodzie praktycznie każdy model miał rajdowy/wyścigowy odpowiednik - dla przykładu: 130 RS, 1000MB czy też 1100MB, lub późniejsze Rapidy.
                  Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                  6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                  Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                  Komentarz

                  • filipT
                    Rider
                    • 2010
                    • 554

                    #10
                    Zamieszczone przez Skfarek
                    Z tego co wiem to Phaeton po lifcie dalej jest w ofercie, nie wiem czy akurat na naszym rynku ale jest.
                    jest jest, ale jak ktoś chce kupić wypasioną limuzynę to kupi sobie A8, a nie "samochód dla ludu".
                    Mój Szkodnik

                    Komentarz

                    • Skfarek
                      RS
                      • 2010
                      • 4795
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      No właśnie w klasie aut luksusowych liczy się prestiż, którego VW najzwyczajniej nie ma :wink:
                      Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                      6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                      Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        #12
                        Czytałem ostatnio, że szmelcwagen chce sprzerdać Seata i kupić Alfę od Fiata.

                        Jako uzasadnienie jakiś tam prezes WV twierdził, że seat nie ma żadnych tradycji sportowych a oni potrzebują takiej marki. Tymczasem wypromowanie Seata niezbyt się powiodło. Teraz mają seata/skodę/WV które to marki w zasadzie konkurują ze sobą o tych samych klientów.

                        Wogóle to chyba jakąś rewoluję szykują. Ja bym to widzał tak:

                        1 - segment sportowych aut popularnych - Afla Romeo (albo coś podobnego - co tam im się uda kupić),

                        2 - segment aut popularnych - szmelcwagen,

                        3 - premium - audi/porsche,

                        4 - bidaklasa - skoda.

                        I to by miało ręce i nogi. Bo teraz rzeczywiście kupić np. passata zamiast superba to trzeba mieć

                        Komentarz

                        • Skfarek
                          RS
                          • 2010
                          • 4795
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          Hmm tylko czy fiat będzie chciał sprzedać alfę? Poza tym gdyby tak księgowi i styliści VW dorwali się do alfy to .... mam mieszane uczucia co by wyszło..... wyobrażasz sobie nową giuliettę zrobioną na Golfie VI :zabaup
                          Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                          6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                          Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            #14
                            Zamieszczone przez Skfarek
                            Hmm tylko czy fiat będzie chciał sprzedać alfę? Poza tym gdyby tak księgowi i styliści VW dorwali się do alfy to .... mam mieszane uczucia co by wyszło..... wyobrażasz sobie nową giuliettę zrobioną na Golfie VI :zabaup
                            + 1.2 tsi :Bojesie:

                            Komentarz

                            • Agamek12
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 9943
                              • Ford

                              #15
                              Zamieszczone przez Skfarek
                              Poza tym gdyby tak księgowi (...) VW dorwali się do alfy to .... mam mieszane uczucia co by wyszło
                              Może właściciele AR zaczęliby się pozdrawiać na drodze, bo nie spotykaliby się co rano w serwisie... :szeroki_usmiech
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz

                              • Octan
                                Rider
                                • 2006
                                • 653

                                #16
                                Jako uzasadnienie jakiś tam prezes WV twierdził, że seat nie ma żadnych tradycji sportowych a oni potrzebują takiej marki
                                A Lamborghini to nie marka sportowa :wink:
                                Zamieszczone przez Agamek12
                                Może właściciele AR zaczęliby się pozdrawiać na drodze, bo nie spotykaliby się co rano w serwisie..
                                Z tą AR to nie jest już tak źle jak było. Wyposażona w silnik JTD (szczególnie 2.4 200KM) jest całkiem niezłym samochodem. Np w wielu testach publikowanych w motogazetach Alfa 159 wygrywa z passatem.

                                Komentarz

                                • Jac_ek
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1733

                                  #17
                                  chodzi o to żeby zrównać ceny skody z VW, bo skoda w/g zapowiedzi traci takie ficzery jak np klimatyzowany schowek, ale ten sam schowek będzie ciągle dostępny w opcji - cena skody się nie zmieni a po próbie doposażenia skody do standardu z VW okaże się że cena jest już identyczna jak w VW i ktoś kto miał kupić skodę kupi VW, a ten któremu nie zależy na dodatkach kupi skodę.

                                  Prosty sposób na przekonanie ludzi do VW lub lepszy zarobek na Skodzie - na jedno wyjdzie
                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                  Komentarz

                                  • Big
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 6389

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Agamek12
                                    Może właściciele AR zaczęliby się pozdrawiać na drodze, bo nie spotykaliby się co rano w serwisie...
                                    Moze i nie spotykaliby sie w serwisie, ale i przestali by sie pozdrawiać, bo co to za przyjemnośc jeździć pospolitym autem o urodzie Rudego 102 a tak wyglądałaby Alfa pod skrzydłami VW.
                                    A co do tematu - dla mnie niepojętym jest że najpierw buduje się konsekwentnie i latami renomę Skody a jak okaszuje się że uczen przerósł mistrza to mistrz wali ucznia po łapach, bo ... jest za dobry :shock:
                                    Czarny Elegance

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      za każdym razem, wydaje mi się, że komentujecie to wszystko jak jakąś sytuację, która w dramatyczny sposób wymknęła się spod kontroli VW nie biorąc pod uwagę, że to być może przemyślane i dawno zaplanowane działania
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • Jac_ek
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1733

                                        #20
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        że to być może przemyślane i dawno zaplanowane działania
                                        bardziej skłaniał bym się do: "przemyślane rozwiązania" :lol:
                                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Jac_ek
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          że to być może przemyślane i dawno zaplanowane działania
                                          bardziej skłaniał bym się do: "przemyślane rozwiązania" :lol:
                                          :szeroki_usmiech
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Misiekoctavia
                                            Elegance
                                            • 2005
                                            • 891

                                            #22
                                            Jac_ek, ten schowek to jeszcze pół biedy, ale Superba pozbawili w standardzie parasolki z czego poniekąd ten model słynął. Teraz trzeba ta taki bajer dopłacić.
                                            Ja myślę, że VW się boi, że ich za kilkanaście lat Skoda wykupi :lol:

                                            Komentarz

                                            • daroo
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 315

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Misiekoctavia
                                              Jac_ek, ten schowek to jeszcze pół biedy, ale Superba pozbawili w standardzie parasolki z czego poniekąd ten model słynął. Teraz trzeba ta taki bajer dopłacić.
                                              Ja myślę, że VW się boi, że ich za kilkanaście lat Skoda wykupi
                                              :haha:
                                              AGR'00 123KM/264Nm

                                              Komentarz

                                              • Nematode
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 139

                                                #24
                                                A tam ... jak się zagada o parasolkę to się dostanie w prezencie :szeroki_usmiech

                                                Komentarz

                                                • tomekjmopl
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 1187
                                                  • Opel
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #25
                                                  Tymczasem wypromowanie Seata niezbyt się powiodł
                                                  Ostatnio zwróciłem uwagę na taki mały niuansik:

                                                  Jeszcze jakiś czas temu Seat był promowany dumnym hasłem "AUDI BRAND GROUP" - nawet były stosowne wlepki z takim hasłem na nowych samochodach tej marki zapodawane :wink:. Ostatnio natomiast widziałem najnowszą reklamę jakiegoś tam modelu Seata z podpisem "MEMBER OF VOLKSWAGEN GROUP" - komentarz chyba jest zbyteczny


                                                  Pozostaje nam czekać na hasło - "w naszych autach pracują silniki skody" :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...